Spindel spindel på väggen där,

Vad är det med spindlar? Jag har fattat det som att för det mesta så ska det vara ute djur. Men inte hemma hos mig, nej då vill dom helst vara inne. Helst ligga och mysa i sängen. För att en spindel får inte mycket mys i sitt liv. Det närmsta den får komma oss människor är väl för det mesta att vara under våra skor eller liknanande.

Jag har en sån sjuk spindel-skräck. Det tycker jag faktiskt är väldigt pinsamt. För jag menar, dom lär ju inte direkt skada mig. Inte mer än psykiskt i alla fall.

Men för någon natt sen, när jag satte uppe och pluggade halva natte, och äntligen hade bestämt mig för att släcka ner för att försöka sova. Då var klockan runt två. Efter att ha varit på toaletten så såg jag en spindel på min ena dörr, ( jag har alltså två stycken efter varandra, en yttedörr och en annan.) På innedörren där satt den. Ful och äcklig!
Eftersom jag är så rädd så sprang jag bara förbi och tog ett stort steg upp i sängen. Och där blev jag sittandes den närmsta timmen.
Spindeln gjorde några förflyttningar. Först från dörren ner till golvet och sedan från den platsen upp på min väst som jag hade slängt lite slarvigt mitt på golvet. Självfallet så fick jag panik och började slänga saker om kring mig. Jag har väldigt svårt för att döda någonting. Kan knappt döda en mygga, då kan ni tänka er om jag ska försöka döda en spindel som först och främst är typ 3 gånger så stor som myggan, och för det andra så är jag för rädd för att gå i närheten.

Hur som helst. Jag slängde fjärrkontroller och diverse andra saker för att den skulle gå ner på golvet igen, vilket den gjorde efter ett tag. Då tog jag i allt vad jag kunde ( ja nästan i alla fall) och hivade iväg min vård & omsorgsbok. Jag såg inte riktigt om jag träffade och vågade heller inte gå för att kolla. Så då lyckades jag somna, trött och ovetandes.

Igår då när jag kom upp i mitt rum så var jag tvungen att plocka upp alla saker jag slängt omkring mig. Jag sköt bort boken med en lång pinne som åkte fram och tillbaks pga mina händer som var rå skakis.

Det är resultatet av mig som mördare. En halv spindel splaschad på boken, och andra halvan på golvet!

Peace/ Mollan

Kommentarer
Postat av: Bea

Tack så mycket och detsamma :D

2009-04-02 @ 21:13:44
URL: http://beluu.blogg.se/
Postat av: filip

Tackar! :)

2009-04-02 @ 21:18:23
URL: http://fsferngren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0