låttexter

Ja det är en jäkla sak egentligen. Att sitta och skriva texter och melodier som man sedan ska framföra någonstans. Det är roligt, men ibland riktigt svårt. När man ska göra det på beställning.
När jag bara sitter och plingar lite på guran så kan man komma på hur mycket texter som helst, som faktiskt är rätt bra. Men när man ens tänker på att ta fram papper och penna så försvinner det lika fort som det kommer fram..

Sen finns det även en till irriterande sak, och det är när man kommer fram till att melodin oftast är någon slags blanding mellan två andra låtar som redan finns. Då känner man sig som en liten härm-apa.


Vi i bandet försöker i alla fall få fram en ny låt. Den ska vara speciell, inte som alla andra. Men då måste det även vara något speciellt ämne man skriver om. Det verkar för tragiskt att sitta och skriva om samma saker som alla andra skriver om. Att skriva om kärlek det verkar faktiskt alldeles för fantasilöst nu för tiden tycker jag. Alla låtar handlar ju om det mer eller mindre. Men då är frågan, vad ska den handla om?


Föresten så har vi även kommit på ett nytt bandnamn, tror jag i alla fall. Och det blev Take it four. Tror jag att det var. Hmm..




Cheers/ Mollan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar vårt nya bandnamn! Det är så fyndigt;P

Visst är det tråkigt att alla låtar handlar om kärlek, det finns ju så mycket andra känslor och ämnen man kan skriva om. Men det kanske beror på att många känner igen sig när man skriver om kärlek.

2009-03-20 @ 18:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0