Nu vill jag inte..

bo hemma längre! Kan ni tänka er vad skönt att bara bo i en lägenhet själv, eller med en kompis. Ingen förälder som tjatar över att man måste komma hem eller vad man gör. Man kan bara gå när och vart man vill, komma hem när man vill. Vilken kanske inte heller är så bra men ändå, fast man känner sej friare!

Jag kan bara föreställa mej mitt rum... En jättestor mjuk säng med underbara lakan eftersom jag praktiskt taget bor i min säng, en matta som killar under fötterna när man är nyvaken. Ett litet skrivbord där det finns plats för lite saker, men endå inte för mycket. Sen fluffiga gardiner så att det käns fridfullt och skönt.
Man kan bara gå runt i lägenheten hur man vill, till och med naken om man känner för det. För nu när min pappa och syster är hemma så föredrar jag mitt rum mer än vardagsrummet eller köket, jag hatar vår lägenhet! Den är så kall och vit på något sätt. Det enda som lockar mej hem efter skolan är min katt! Förstås så bidrar Elin till stämningen, kanske gör pappa de också. Men det tänker jag inte på så ofta på, jag kanske borde uppskatta dom lite mera. Alla visar ju sin kärlek på olika sätt.

När man tänker på alla hemlösa som inte ens har tak över huvudet så kan jag känna att klaga på en lägenhet kanske inte ligger på topp, men o andra sidan så gör dom inget åt saken. Utan dom använder pengarna till att köpa sprit/tobak. Fast det kanske är deras sätt att klara av deras dag, verkligheten.



Nu skänker jag en smaskig bild åt er alla!

Cheers / Josse


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha visst är det skönt att bo själv, Men vet du hur tråkigt det är att behöva göra allt själv också? Tvätta, städa, laga mat, diska, hålla ordning, köpa hem allt, och att äta ensam e inte heller en höjdare. .. Men med ansvar kommer frihet. Tänk på de också ;).

2009-03-17 @ 22:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0