skola skola skola, för vårat bästa?

Jag tänker nästan varje dag på hur mycket jag hatar skolan, speciellt när man drar upp sin kropp som är fastklistrad i sängen för att gå upp i kylan. Att gå upp tidigt och sen börja åka kommunalt enda in i skogen! För min del.


Jag har börjat störa mej på nästan alla lärare och känner mej allmänt trött och elak, vilket påverkar personerna i min omgivning. Men när jag tänker efter så är jag ju i skolan för min skull, för att jag ska ha en framtid med en bra utbildning. Lärarna finns där för att hjälpa mej, inte för att bestämma över hur jag ska ha det i mitt liv eller göra mej irriterad. Ioförsej så skulle lärarna inte ha jobb på just den här skolan om inte vi elever fanns, men det beror ju på hur man tänker...


Många elever hatar lärarna och faktiskt säger det till dom, det är dålig stil. Dom har också gått i skolan för att utbilda sej. Dom har gått en utbildning just för att kunna utbilda oss! Visserligen så tycker dom säkert att det är kul att utbilda eftersom dom jobbar med det, men hur kul är det när man får höra hur jobbig och dålig man är? Jag skulle inte tycka det var så kul.


Nu byter vi ämne! VÅREN ÄR PÅVÄG!!!

Idag när jag går ut ur porten så känner jag vårdoften, hur underbart får det bli?! Oj vad gamla minnen svävade förbi, underbara minnen. Men... ordet vi inte gillar! Jag kollade upp vädret inför dom senaste dagarna på internet och det ska bli snöstorm någon dag framöver. Det får inte bli så!

SOMMAR, SOMMAR, SOMMAR!



Cheers/ Josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0