Somliga har, andra tar

När jag stod och fixade med tvätten så kom jag att tänka på alla dessa människor som rånar, mördar och våldtar.
Man ser sjuka saker hela tiden, jämt och ständigt. När man ser det så tänker man, eller ja jag tänker så. Kan ju faktiskt inte prata för alla andra. Men i alla fall, då tänker jag att herregud man vågar ju inte gå ut. Jag ska aldrig gå själv någonstans igen osv osv. Men så går man där ensam ändå, men just då så tänker jag inte så. Utan då är jag Superman, eller kanske superwoman. Det händer ju aldrig mig något, jag är odödlig.

Är folk så beroende av att ha nya saker, att ha det bästa och det dyraste så att dom måste sno andras saker för att dom själva inte har råd? Eller är det själva grejen, att dom får en kick av att göra sådant?


Jag såg på Beck för ett tag sen. Den svaga länken tror jag att den hette. För er som inte sätt den så handlade den om 3 killar som våldtog tjejer, dom gjorde det till en tävling. Och där sa dom att det började med att en av killarna hade gjort och han berättade att han fick värsta kicken av det, och det var så dom andra kom igång.

Är det inte det riktigt sjukt? Att man ens kan komma på tanken att göra något sånt. Då kan det inte stå riktigt rätt till där uppe.
Tänk att man utsätter andra människor för sinnessjuka saker för att man själv ska få någon slags kick?

Det är som folk som kan ta pengar från sina föräldrar. Kan väl tycka att det är mer "skonsamt" än att gå och slå ner någon för pengar. Men ändå själva grejen, att ta något som inte är sitt. Oavsett om det skulle ligga en 50-lapp framme på bänken så skulle jag aldrig ta det. Det till hör inte mig och då har väl inte jag någon rätt att bara gå och ta den?

Skulle jag göra det så skulle jag få såna otroliga skuldkänslor. Jag vet inte om det beror på att jag är för feg för konsekvenserna, eller kanske rent av en god människa. Om det nu finns "goda människor". Innerst inne så är väl alla människor likadana. Det är nog ingen som föds som kriminell. Jag tror att det är något man utvecklar själv med tiden!




Cheers/ Mollan

Kommentarer
Postat av: Nathalie.

Tack så mycket! :)

2009-03-15 @ 14:07:49
URL: http://hakunamatata.blogg.se/
Postat av: mamma lena

Gud vad lycklig jag är som har en sådan förståndig och genom snäll tjej, puss mamma

2009-03-15 @ 17:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0