spel, tidsfördriv, beroende

Jag har kommit fram till att spel kan bidra till ett sjukt beroende. Bara såna simpla spel som man kan hitta runt om på internet.

Jag hittade ett spel som heter cube crash. Egentligen så är det tråkigt men en väldigt bra tidsfördriv. Men när man har använt det för att fördriva tiden några minuter så är man fast. Det är näst intill omöjligt att sluta. Precis som med allt annat som man kan bli beroende av!

Men vad är det som gör det då? Det är ju inte som med nikotin och sådant som påverkar kroppen. Utan det här sitter ju i huvudet. Men varför?
Det är de jag inte riktigt vet än!

Är man verkligen så lättpåverkad av allt, så att det till och med kan skapa ett beroende av att bara ha gjort det någon eller några gånger?

Cheers/ Mollan

Kommentarer
Postat av: Timmy

Vissa spel är ju bara sjukt beroendeframkallande... Jag vill nog inte veta hur många som är beroende av World of Warcraft....

2009-03-24 @ 21:45:43
Postat av: Niina

Detdär spelet äger! :D

2009-03-25 @ 18:23:08
URL: http://nikula.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0