Underligt

Idag var det en väldigt väldigt konstig dag. Jag (Molly) vaknade 20 min innan klockan, ovanligt. Speciellt eftersom det var kolsvart i rummet. När jag vaknade så hade jag något väldigt mysigt brevid mig. ( Nej inte en kille som man är vansinnigt kär i.) Utan det var faktiskt min nybadade lilla ullboll till dvärgpudel, även kallad Loppan.

Det var inget konstigt eller ovanligt under dagen, inte ur min synvinkel. Men ur mina kära klasskompisars kanske. Som alltid när jag är i närheten. Ja dom tycker alltså att jag är konstig. Inte måttligt, lindrigt konstig utan riktigt stört konstig. Förstår faktiskt inte varför?

Men men. På idrotten som infinner sig efter lunch så skulle vi gyma, med lite kondition innan. Jag var livlig som vanligt och sprang i "gladan-ro". I alla fall 1 ochett halvt varm. Under den tiden så hann jag både få stick i bröstet ( inte bokstavligt alltså ) och även halsbränna. Jaf fortsatte lite till, men tillslut trodde jag att jag skulle spy så jag beslöt mig för att vila en skvätt. Men då blev det värre. Allt snurrade till och det kändes ungefär som att jag var på väg att svimma. Dock klarade jag mig ifrån det Men det var inte så att det avtog sen utan det blev värre. Hostatacker och svårt att andas. Ögonen orkade jag inte ens hålla koll på, dom for runt som en pingisboll i under en match.

Jag blev svagare och svagare och kände att jag verkligen inte klarade av sista lektionen, så jag åkte till Farsta för att sedan försöka ta mig till ett hem, där man kunde vila. Men efter prat med mamma och liknande personer så lunkade jag, Josse och hennes vän bort till närakuten bara för att kolla så att det inte var något fel.

Efter mycket prat, kapillärprov och stetoskop saker så kom vi fram till att blodvärde grejerna var mer än bra, Ingen vitaminbrist ( så jag kan fortsätta vara vegetarian. YES ). Inget fel på något. Utan det vara "bara en plötslig blodtryckssänkning som man faktiskt rätt ofta kan få när man är i tonåren!

Nu är jag bra mycket piggare, ja nästan för pigg. Går på högvarv hela tiden ( säkert bara för att ta igen dom timmarna som jag missade i mitt aktiva liv )





Cheers/ Mollan & Josse


Kommentarer
Postat av: Elin

Men mollsan <3 Låter inte storstilat alltså :) <3<3

2009-03-25 @ 22:13:26
URL: http://rockalong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0