jag vet inte riktigt vad jag ska tycka

Om man ändå skulle få träffa en riktig läkare, en som tar sig tid att verkligen lösa ett fall. En som är intresserad av det som faktiskt är dens yrke.
                                                                  Men dom växer inte på träd precis.

Diagnos okänd är ett vädligt bra program. Tänk hur mycket dom tar reda på som andra läkare aldrig ens har tänkt en tanke på.

Så är det med mig. Dom gör alla möjliga unersökningar och saker, men hittar ingenting. Är det på grund av att dom inte är tillräckligt intresserade eller är det för att utvecklingen inte har kommit dit den måste för att man ska kunna få reda på vad det är? Eller är det kanske något som man aldrig kommer få reda på vad det är? Diagnos okänd

Jag är trött på att ha ont, och att få konstiga blåsor och svullnader. Jag är trött på att dom aldrig kan ställa en diagnos.
Jag känner mig som en gammal tant! Riktigt gammal!

Ska jag själv behöva bli läkare för att få ett svar på alla mina frågor? Ska man behöva gå runt och oroa sig över vad det kan vara för något, om det kan vara farligt i längden. Jag menar, jag är inte äldre än 16.

Jag tycker helt enkelt att det är dåligt av läkarna att dom beter sig som att dom inte skulle bry sig alls. Även om dom nu gör det så får jag inte direkt det intrycket när dom påstår att jag inbillar mig. Men självklart så kommer en 9 åring till läkaren och klagar på verk i lederna. För man vill jätte gärna ha ont. Det måste ju alla hålla med om. Eller inte.

Sen när man även får blåsor och svullna leder så lär man hitta på det ännu mer. För det är ju något som man alltid lyckas tillverka själv.

Nej jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om dagens läkare. Jag kan ju inte dra alla över en kam med tanke på att jag inte har träffat alla. Men dom jag har varit hos tycker jag är väldigt känslolösa. Jag är en patient och dom behandlar väl alla på samma sätt. Men hur kul är det att komma till någon när man vill ha hjälp, när dom behandlar en som ett objekt istället för att faktiskt försöka att anstränga sig. Alla är vi väl människor med känslor!




Cheers/ Mollan



Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag heter jennifer

2009-03-19 @ 11:54:00
Postat av: Anonym

Stackars. Dem har väll jätte mycket för sig, eller inte. Hör också ofta att läkare är så slarviga med att kolla igenom så att det verkligen inte är något och så får folk gå runt och ha ont fast de inte borde. Hmm..

2009-03-20 @ 18:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0